Tietosuojaseloste

Tietosuojaseloste

Päivitetty 22.05.2019

Tässä tietosuojaselosteessa kerromme, miten horseline Oy ("Rekisterinpitäjä") käsittelee asiakkaidensa ja verkkopalveluidensa käyttäjien (”Asiakas”) henkilötietoja ja miten henkilötietojen käsittelyyn voi vaikuttaa.

Henkilötietolain (523/1999) 10 §:n mukainen rekisteriseloste ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen
(GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste

Rekisterinpitäjä

horseline Oy

Y-tunnus: 2209008-6
Veckjärventie 1
06150 Porvoo
puh. 040-1646633
sähköposti: info@horseline.fi

Käsiteltävät henkilötiedot

Keräämme ja käsittelemme henkilötietoja vain niiltä osin kuin se on tarpeellista tässä tietosuojaselosteessa kuvattujen käyttötarkoitusten toteuttamiseksi.

Kerättävät henkilötiedot ja niiden käsittelyn laajuus vaihtelevat riippuen Rekisterinpitäjän ja Rekisteröidyn välisestä suhteesta, henkilötietojen käsittelyä ja markkinointia varten annetuista luvista ja kielloista sekä käytettävän selaimen eväste- ja seuranta-asetuksista.

Asiakas- ja tilaustiedot

  • perustiedot, kuten nimi- ja yhteystiedot sekä syntymäaika
  • tilaus ja laskutustiedot, kuten tiedot tilauksen maksajasta ja saajasta sekä näiden tietojen muutokset
  • asiakaspalvelutiedot, kuten asiakaspalautteet, asiakaspalvelun kanssa käyty viestintä
  • lupatiedot, kuten tiedot markkinointiluvista sekä muista henkilötietojen käyttämiseen liittyvistä luvista ja kielloista
  • tietoja vastauksista horseline Oy tai sen kumppanien toteuttamiin tutkimuksiin, kyselyihin ja kilpailuihin
  • asiakkaan ilmoittamat kiinnostuksen kohteet, talouden taustatiedot ja muut asiakaskohtaiset lisätiedot, kuten erityistoiveet
  • asiakkuuteen liittyvät tiedot, esimerkiksi ostokertymä, tuotteet, määrät

Verkkopalveluiden käytöstä kerätyt tiedot

  • käytettävästä laitteesta tai sovelluksesta kerättävät tiedot, kuten selainversio, laitetyyppi, ruudun koko ja ip-osoite
  • tiedot verkkopalveluiden käytöstä, kuten tiedot sivulatauksista, verkkopalveluissa vietetystä ajasta ja verkkopalveluissa liikkumisesta
  • tiedot uutiskirjeiden kautta avatuista verkkosivuista

Johdetut ja yhdistetyt tiedot

Palvellaksemme Asiakkaitamme paremmin, jalostamme kerättyjä henkilötietoja analysoimalla niitä erilaisin tilastollisin menetelmin ja yhdistämällä eri lähteistä kerättyä tietoa keskenään.

Analyysien perusteella Asiakkaista voidaan johtaa tietoja, jotka koskevat esimerkiksi oletettuja kiinnostuksen kohteita, ikäluokkaa, ostokäyttäytymistä tai muita vastaavia ominaisuuksia. Johdetut tiedot perustuvat edellisessä kohdassa mainittuihin Asiakkaan luovuttamiin ja asiakkaasta kerättäviin tietoihin. Asiakkaidensa yksityisyydensuojan varmistamiseksi emme jalosta tai johda arkaluontoisina pidettäviä henkilötietoja.

horseline Oy:llä on mahdollisuus yhdistää Asiakkaan luovuttamaa tietoa verkkopalveluiden käytöstä kerättyihin tietoihin, mikäli tietojen välille voidaan muodostaa sellainen yhteys, että tiedon voi kohtuudella olettaa liittyvän samaan henkilöön. horseline Oy voi profiloida Asiakkaitaan yhdistettyjen tietojen perusteella esimerkiksi lähettääkseen Asiakkaan kiinnostuksen kohteisiin tai ostohistoriaan perustuvaa ajankohtaisia tietoa, tarjouksia tai etuja.

horseline Oy turvaa Asiakkaidensa yksityisyydensuojan tekemällä yllä kuvattua tietojen johtamista ja yhdistämistä erityistä varovaisuutta noudattaen sekä hyödyntää yhdistämisestä saatavaa tietoa siten, ettei asiakkaiden tai rekisteröityneiden käyttäjien yksityisyyden suoja vaarannu.

Henkilötietojen käyttötarkoitukset ja käsittelyn oikeusperusta

Tässä kappaleessa kerromme keräämiemme henkilötietojen käyttötarkoituksista, henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteista sekä Asiakkaan mahdollisuuksista vaikuttaa henkilötietojensa käsittelyyn.

Keräämiemme henkilötietojen käyttötarkoitukset voidaan jakaa kolmeen ryhmään seuraavasti:

1. Asiakassuhteen hoitaminen

Käytämme Asiakkaidemme henkilötietoja erilaisiin asiakassuhteen hoitamisen kannalta välttämättömiin toimenpiteisiin, kuten esimerkiksi:

  • tuotteiden ja palveluiden tarjoaminen ja tilausten toimittaminen
  • asiakassuhteen ylläpito ja asiakasviestintä
  • asiakaspalvelun ja muun asiakastuen tarjoaminen
  • kilpailuiden ja arvontojen suorittaminen

Asiakassuhteen hoitamiseksi tehtävä henkilötietojen käsittely perustuu horseline Oy ja Asiakkaan väliseen sopimukseen tuotteen tai palvelun toimittamisesta tai muusta asiakassuhteen muodostavasta toimenpiteestä.

2. Tuotteiden ja palveluiden kehitys

Käytämme Asiakkaidemme henkilötietoja tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen sekä palvelun laadun ja -tarjonnan parantamiseen. Tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen tehtäviä toimenpiteitä voivat ovat esimerkiksi tuote- tai sisältösuositukset tai palvelujen tai viestinnän personointi.

Tutkimuksissa ja kyselyissä kerättävien tietojen ja tarkemmasta käyttötarkoituksesta sekä tietojen tallentamisesta kerrotaan aina tarkemmin kunkin tutkimuksen yhteydessä.

Tuotteiden ja palveluiden kehittämiseksi tapahtuva henkilötietojen käsittely perustuu horseline Oy:n oikeutettuun etuun hyödyntää tietoja Asiakkaidensa hyväksi.

3. Myynti ja markkinointi

Käytämme Asiakkaidemme henkilötietoja markkinointiin ja mainontaan sekä muihin kaupallisiin toimenpiteisiin, kuten esimerkiksi sähköiseen suoramarkkinointiin. Henkilötietojen käsittely kaupallisiin käyttötarkoituksiin perustuu sähköisen suoramarkkinoinnin osalta Asiakkaan suostumukseen.

Henkilötietojen jakaminen ja luovuttaminen

Hyödynnämme henkilötietoja niiden tarkoitusten toteuttamiseksi, joista on kerrottu ylempänä kohdassa 3. Lisäksi käytämme kolmansien osapuolten palveluita, joiden käytön yhteydessä kolmannet osapuolet saattavat myös käsitellä henkilötietoja. Tällaisissa tapauksissa varmistamme henkilötietojen lainmukaisen käsittelyn sopimusjärjestelyin sekä ohjeistamme kolmatta osapuolta henkilötietojen käsittelystä.

Voimme luovuttaa henkilötietoja kolmansille osapuolille, jos se on välttämätöntä horseline Oy:n sekä asiakkaan tai käyttäjän oikeuksien tai turvallisuuden toteuttamiseksi, petosten tutkimiseksi tai viranomaistiedusteluihin vastaamiseksi.

Henkilötietojen siirtäminen EU/ETA-alueen ulkopuolelle

Emme pääsääntöisesti siirrä, eikä henkilötietoja käsitellä Euroopan Unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolella. Mikäli joudumme poikkeuksellisesti siirtämään tietoja EU/ETA-alueen ulkopuolelle, varmistamme henkilötietojen suojan riittävän tason soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

Evästeiden käyttö

Käytämme evästeitä (cookies) verkkopalveluidemme käyttökokemuksen parantamiseksi sekä käytön seuraamiseksi ja helpottamiseksi. Evästeet mahdollistavat lyhyiden tekstimuotoisten tietojen tallentamisen käyttäjän selaimeen myöhempää käyttöä varten.

Evästeet voi ottaa pois käytöstä, poistaminen tapahtuu oman selaimen asetuksista. Huomaa kuitenkin, että evästeiden poistaminen käytöstä saattaa rajoittaa verkkosivuston toimivuutta.

Sijaintitietojen kerääminen ja käsittely

Käytämme ip-osoitteen avulla kerättyä sijaintitietoa verkkokaupassamme esimerkiksi paikallisten tarjousten ja tiedotteiden näyttämiseen. Käyttämämme sijaintitiedon tarkkuus on aina kunta, kaupunki tai näitä laajempi alue.

Henkilötietojen säilyttäminen

Säilytämme henkilötietoja niin kauan kuin on tarpeellista kohdassa 3 määriteltyjen tarkoitusten toteuttamiseksi. Voimassa oleva lainsäädäntö, kuten kirjanpito- tai muu pakottava lainsäädäntö, voi kuitenkin velvoittaa säilyttämään henkilötietoja myös käsittelyn tarkoituksen päättymisen jälkeen. Tällaisissa tilanteissa säilytyksessä noudatetaan soveltuvassa lainsäädännössä määriteltäviä säilytysaikoja.

Käyttäjän ja asiakkaan on huomioitava, että esimerkiksi tuotearvostelut sekä sosiaalisen median palveluihin ja muihin vastaaviin julkisiin palveluihin kirjoitetut ja julkaistut tiedot voivat olla näkyvissä verkossa myös henkilötietojen käsittelyn tarkoituksen päättymisen jälkeen.

Asiakkaan oikeudet ja mahdollisuudet vaikuttaa

Olemme sitoutuneet huolehtimaan Asiakkaidemme yksityisyydensuojasta sekä tietosuojalainsäädännön mukaisista oikeuksista. Alle olemme listanneet Asiakkaidemme keskeisimmät oikeudet ja vaikutusmahdollisuudet henkilötietojen käsittelyyn liittyen.

Tarkastus, poisto ja siirto - Asiakkaalla on oikeus saada pääsy omiin henkilötietoihinsa sekä oikeus tarkastaa ja korjata itseään koskevia henkilötietoja. Lisäksi asiakkaalla on oikeus pyytää itseään koskevien henkilötietojen poistamista niiltä osin kuin se on muun lainsäädännön puitteissa mahdollista. Asiakkaalla on myös oikeus siirtää itseään koskevat henkilötiedot toiselle rekisterinpitäjälle.

Suoramarkkinointi - Asiakkaalla on oikeus kieltää suoramarkkinointi sekä vastustaa henkilötietojensa käsittelyä (kuten profilointia) suoramarkkinointitarkoituksiin. Asiakkaalla on myös mahdollisuus vaikuttaa siihen missä kanavissa suoramarkkinointia tehdään (posti, puhelin, email).

Kohdentaminen ja profilointi – Asiakkaalla on oikeus rajoittaa henkilötietojensa käyttöä tuotteiden, palveluiden ja sisältöjen suosittelemiseksi tehtävään profilointiin.

Mainonnan kohdentaminen – Kolmannen osapuolen mainosverkostot voivat kohdentaa verkkosivuillamme mainontaa Asiakkaan verkkokäyttäytymisen perusteella. Asiakkaalla on mahdollisuus vaikuttaa näiden verkostojen kautta tapahtuvaan mainonnan kohdentamiseen.

Kolmansien osapuolten alustoilla, kuten Facebookissa, tapahtuvan mainonnan kohdentamisen voi estää kunkin palvelun mainonta-asetuksista.

Jos käyttäjä tai asiakas katsoo, että hänen lakisääteisiä oikeuksia on rikottu, hänellä on oikeus tehdä asiasta valitus kansalliselle tietosuojaviranomaiselle tai muulle Euroopan Unionin tai Euroopan talousalueen tietosuojaviranomaiselle. Suomessa valvovana viranomaisena toimii tietosuojavaltuutettu. Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.tietosuoja.fi/fi/.

Tietoturva

Huolehdimme henkilötietojen tietoturvallisesta käsittelystä asianmukaisin fyysisin ja teknisin tietoturvatoimenpitein suojataksemme henkilötietoja esimerkiksi katoamiselta, tuhoutumiselta, väärinkäytöksiltä sekä oikeudettomalta pääsyltä ja luovutukselta. Pyrimme varmistamaan tietoturvallisen käsittelyn henkilötietojen suojan takaamiseksi esimerkiksi rajaamalla pääsyä tietoihin ja varmistamalla, että työntekijämme ja alihankkijamme käyttävät henkilötietoja annettujen ohjeiden ja sopimusten mukaisesti.

Muutokset tietosuojaselosteeseen

Varaamme oikeuden päivittää tätä tietosuojaselostetta esimerkiksi palveluidemme kehityksen tai pakottavan lainsäädännön vuoksi. Tiedotamme muutoksista ja päivityksistä tietosuojaselosteeseen verkkosivuillamme ja kehotamme tutustumaan tietosuojaselosteeseen säännöllisesti.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

horseline-verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 01.07.2014 alkaen.

Verkkokauppa


Yritys horseline Oy (y-tunnus 20009008-6) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen sekä toimituskulujen muutoksiin.


Tilaaminen


Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.Jos asiakkaan toivomaa tuotetta ei löydy verkkokaupasta, ota yhteyttä myymäläämme joko sähköpostilla (info@horseline.fi) tai puhelimitse (040-164 6633).


Maksaminen


Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Paytrail Oy. Yrityksen toiminta on Finanssivalvonnan (Fiva) alaista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, mikä tarkoittaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista.


Maksutavat


Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet. Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Eurocard)
Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.


Maksujenvälittäjän yhteystiedot:
Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin 0207 181 830 


Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.


Tilaus- ja maksuvahvistus


Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.


Toimitustapa ja -kulut


Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella.
Toimituskulut sisältävät posti- sekä pakkauskulut.


Matkahuolto


Lähelläpaketti


  • 2kg-30kg / 5,00 €

Lähelläpaketit noudetaan tilauksen yhteydessä asiakkaan valitsemasta noutopisteestä. Noutopisteitä ovat Matkahuolto asemat, Siwa, Valintatalo tai Euromarket myymälät.
Yli 30 kg toimitukset lähetetään Bussipaketteina.


Bussipaketti


  • 2kg-50kg / 5,00€

Bussipaketit noudetaan Matkahuolto asemalta.
Toimitamme yli 200€ ostokset ilman toimitus- sekä postikuluja.


Matkahuolto säilöö tilatut paketit kaksi arkipäivää saapumisilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen Matkahuolto perii varastointimaksun. Lähettäjä ei vastaa varastointimaksuista. Mikäli tilattuja lähetyksiä ei noudeta määräajan puitteissa postista tai Matkahuollosta, palautetaan tilaukset lähettäjälle. Mikäli tilaus palautuu lähettäjälle, on lähettäjällä oikeus periä heille aiheutuneet lähetyskulut tilaajalta.


Itella


Itella Economy Postipaketti


  • 2-50 kg / 5,00 €


Itella Economy Postipaketit noudetaan Postin toimipisteestä.

Nouto horseline Oy:stä 0,00€


Asiakas voi myös noutaa tilauksensa horseline Oy:stä Porvoosta. Mikäli tilaus noudetaan myymälästä voi tuotteet maksaa samalla myymäläämme.

horseline Oy
Veckjärventie 1
06150 Porvoo


Avoinna arkisin 10-17 sekä la 9-14
Mikäli noudat tilauksen myymälästä, varmistathan ensin, että se on valmis haettavaksi.


Postiennakko


Toimitamme tilauksia myös postiennakolla. Esimerkiksi puhelimitse tehdyt tilaukset toimitamme postiennakolla. Mikäli tilaat ostoksesi postiennakolla, veloitetaan toimituskulujen lisäksi postin tai Matkahuollon perimä tilillepanomaksu asiakkaalta.


Toimitusaika


Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-14 arkipäivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan henkilökohtaisesti asiakkaalle tilauksen vastaanotettuamme joko sähköpostitse tai mikäli asiakas on ilmoittanut puhelinnumeronsa voimme myös ilmoittaa puhelimitse.


Vaihto- ja palautusehdot


Tarkistamme kaikki tuotteet ennen lähetystä, jotta saisit aina oikea ja virheettömän tuotteen. Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tilaajan on tehtävä peruutusilmoitus verkkokaupalle 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tavara 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Emme vastaanota palautuksia joista ei ole ilmoitettu etukäteen, joten muista aina olla yhteydessä lähettäjään joko puhelimitse 040-1646633 tai sähköpostitse info@horseline.fi ennen kuin palautat tuotteen. Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät riitä kaupan peruuttamiseksi. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tilaaja maksaa 13.6.2014 alkaen palautuskulut, ellei myyjän kanssa ole toisin sovittu.


Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja jälleenmyyntikelpoisia sekä mahdollisen sinetin tulee olla ehjä. Nämä palautusehdot koskevat ainoastaan verkkokaupasta tehtyjä tilauksia. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Maksamme hyvityksen viimeistään 30 arkipäivän kuluessa palautuksesta.


Kuinka teen palautuksen

  • Ota ensin yhteys myymälään.
  • Paketoi tuotteet mielellään samaan pakettiin missä sait ne.
  • Kirjoita paketin päälle alla oleva palautustieto ja vie paketti postiin.


Palautusosoite:
horseline Oy
Veckjärventie 1
06150 Porvoo


Ongelmatilanteet


Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.


Kuluttajasuoja


horseline Oy noudattaa kaikessa toiminnassaan kuluttajaviranomaisten suosituksia. Palautusoikeutta ei ole myöskään sinetillä varustetuissa tuotteissa, jos sinetti on irrotettu.


Ylivoimainen este

horseline Oy ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet tai häiriöt kuljetuksissa.